Inköps- och produktionsplanerare för skyddskläder till Snickers Workwear,

På HULTAFORS GROUP har vi bidragit till en enklare arbetsdag för hantverkare i över 130 år. Vi utvecklar nyskapande arbetskläder, hållbara verktyg och säker skyddsutrustning för att ge professionella användare bästa möjliga funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet på jobbet. Hos oss arbetar cirka 700 entusiaster med att skapa kvalitetsprodukter och tjänster som det går att lita på. Det gör vi genom att våga testa nya idéer, respektera varandra och framförallt – lyssna på och involvera proffsen genom hela produktutvecklingen. I vårt team jobbar stolta och erfarna specialister sida vid sida med nyutexaminerade talanger.

Snickers Workwear förstärker sitt erbjudande med skyddskläder i och med förvärvet av Puvab och söker nu en Inköps- och Produktionsplanerare.

Tjänsten är placerad på Puvabs kontor i Brämhult utanför Borås, men kommer också att vara en del av Supply och inköpsteam för Snickers Workwear, i Stockholm.

Vad erbjuder vi?

- Att bli en del av ambitiöst och trevligt team bestående av produktion, inköp, produktutveckling och logistik.

- Utmanande och intressanta arbetsuppgifter inom skyddskläder, med högkvalitativa produkter som kan göra skillnaden mellan liv och död för användaren. Som Inköps- och Produktionsplanerare förväntas du efter en inlärningsperiod ansvara för att ta fram underlag för framtida produktion baserat på prognoser och framtida behov. Det innebär att kunna säkerställa att material och underliggande tillbehör finns tillgängliga och planera produktion baserat på aktuellt lagersaldo. Arbetsuppgifterna omfattar också systemadministration i bolagets IT-plattform som idag är Garp, tulldeklaration och avrop av tyger och tillbehör. Du gör också mottagarkontroll av material vid leverans av prover och tillbehör.

- En gedigen introduktionsutbildning, som delvis kommer att ske fortlöpande för olika arbetsmoment. Skyddskläder är ett nybildat område inom Hultafors Group och som del av detta team räknar vi med att det finns stora möjligheter för dig att växa i takt med framtida framgångar.

Vem är du?

Vi söker dig som är självgående, med vana att driva och slutföra egna projekt, men som gillar att vara en del i ett team. Du är noggrann och har god ordning och reda, då skyddskläder kräver dokumentation på detaljnivå. Vi arbetar ofta med projektrelaterade arbetsuppgifter i grupp med tydliga deadlines varför såväl goda egenskaper för gruppdynamik i kombination med egen drivkraft är viktig.

Du har textilbakgrund. Erfarenhet från arbetskläder är en fördel, erfarenhet från att arbeta med skyddskläder och/eller kunskaper inom olika standarder för skyddskläder vore naturligvis än mer meriterande. Du har en god analytisk förmåga och kan ta fram statistik ur olika databaser och sammanställa detta i Excel som underlag för beslut. Miljö och hållbarhet är viktiga frågor för oss och kompetens inom detta område är kritisk. Förståelse för att upprätta kalkyler på produkter där frakter, marginaler, bruttovinster skall kunna redovisas och utvärderas är också en del av tjänsten.

Du är van att kommunicera på engelska med leverantörer, partners och har god kommunikationsförmåga generellt. Du har god IT-vana generellt inom Officepaketet, men har också lätt att ta till dig och erfarenhet av att arbeta med andra typer av affärssystem.

Ansökan

Om du känner igen dig i denna beskrivning, tveka inte att höra av dig till oss med din ansökan. Skicka din ansökan till Modeverket senast den 20 augusti. Vi kommer inte att behandla ansökningarna under semesterperioden utan drar igång urvalsarbetet när vi är tillbaka från semestern.

Kontaktperson för rekryteringen är Helena Wahlgren, helena@modeverket.se.

>> Ansök här!